صلوا من اجلى بيتى وزوجتى

ارجو من الجميع الصلاة من اجلى ومن اجل بيتى وزوجتى التى تركت بيتنا الصغير بسبب مشكلة بسيطة تحدث بين اى زوجين
فبرجاء الصلاة من اجل عودتهاالى بيتها وكنيستنا الصغيرة التى بناها الرب والشيطان يريد ان يهدمها

برفع صلاة لالهنا وربنا ومخلصنا يسوع المسيح الرحيم ان تحل يارب مشكلة اخونا سامي وتجمعهم بنعمتك الكبيرة وتبعد وتنجيهم من الشرير الذي يجول في كل مكان ليقتل ويذبح ويسرق..بتوسل لك يارب ان ترحمهم وتملئ بيتهم وكنيستهم الصغيرة من محبتك وبشفاعة جميع القديسين المباركين وبشفاعة امنا القديسة العذراء مريم.

`17`
اصغ يالله الى صلاتي ولا تتغاضى عن تضرعي. استمع لي واستجب لي.

ربنا يحميها من حروب عدو كل صلاح
samyramses
`17` الذى جمعه الله لا يقدر ان يفرقه انسان `17`
ربنا معاكم وترجع بلسلامه ابقى طمنا عليها `14`
طمنا من فضلك ياسامي وربنا يرجعها بالف سلامة, وتيجي وتنضم لبيتنا صوت الشباب المسيحي.

`17` Lord take care of your sons and daughters wherever they are.

فى البداية اشكرك على اهتمامك بهذه المشكلة التى لم اتوقع كل هذا الاهتمام من طرفكم
صدقنى حتى الان هناك محاولات وربنا يمديد ايديه ببركة صلواتكم انا فعلا محتاج الصلاة من اجل ضعفى
وبمجرد ما تعود سوف اطمنكم لكى نصلى الى الله على هذه البركة الكبيرة التى نحن فيها `17`
ربنا مش بيسيب ولاده
`17` (لانه يجرح ويعصب يسحق ويداه تشفيان ) `17`
لاتخف انا معك ))
ميرسى خالص على شعورك ومشاركتك لى
فعلا انا متمسك جدا بربنا وحاسس انه معى فى كل خطوة اخطوها
بس احيانا الواحد بيكون ضعيف امام التجارب لكن انا عارف ان التجارب دى بيسمح بها ربنا علشان يقوينى انا وزوجتى وكل منا يعرف مدى حبه للاخر وان محدش يقدر يستغنى عن الاخر ابدا

`17` وانا كل ما اصلى اطلب من ربنا انه ما يجعلنى امر بتجرب زى دى مرة اخرى `17`
انا فرحانة جدا بان حضرتك ياسامي متمسك بربنا جدا جدا,ولما ربنا يشوفك قريب منه مش حيسيبك ابدا انت وزوجتك وزي ما قلت متستغنوش عن بعض, ربنا يارب يخليكم لبعض والذي يجمعه الله لا يفرقه انسان..

ربنا يوفقكم وانا واثقة انها حترجع قريب.

`17`
والوردة دي قدمها ليها

انا فرحان جدا بهذا الاهتمام الكبير واشكرك جدا على باقة الورداللى بعتها
احب اطمن الجميع ان ربنا اتمجد ومد ايدية بمعجزة كبيرة معى انا وزوجتى امس الجمعة ورجعت زوجتى الى البيت ودى بركة كبيرة جدا ومعجزة من البابا كيرلس ومارجرجس لانى كنت انا سايب الموضوع عليهم
واحب احكى لكم على المعجزة بالتفصيل
المفروض ان امس كنت هاتصل بوالد زوجتى على الموبيل علشان نحدد ميعاد للاسرتين علشان نتكلم فى الموضوع وطبعا انا كنت خايف جد من الشد والجذب من خلال هذه الجلسة وامبارح صحيت بدرى وقلت للبابا كيرلس انا عايزك انت تدخل فى الموضوع دة وانا كنت عارف ان زوجتى واهلها رايحين كنيسة فى نازلة السمان فى الهرم علشان يصلوا هناك وياخدوا بركة الكنيسة هناك
المهم وقفت قدام الصورة بتاعته اللى عندى فى البيت وقلت له يعنى مش ممكن تخلى ابونا اللى هايصلوا معه لما يعرف بالمشكلة يقولها يا بنتى امشى من هنا على بيتك على طول.
المهم حوالى الساعة 12.30اتصلت بوالد زوجتى واتكلمت معه وفهمت من الكلام ان صعب نحدد ميعاد خلال هذا الاسبوع المهم اتكلمت معه وبعد كدة اتكلمت مع والدة زوجتى وفجأة قالت لى ابونا عايز يكلمك .وفعلا اتكلمت معه وعرفت انهم مازالوا فى الكنيسة فى نزلة السمان ودار الحوار بيننا كمايلى
* اية يا سامى انت مزعل مراتك الجميلة دى ليه
* قلت له يا ابونا انا بقالى اسبوع عايز ارجعها ومش عارف
* قالى تعال خدها حالا من هنا وروح على بيتكم واستلمها منى انا وانا فى انتظارك
طبعا انا مكنش مصدق ان طلبتى اللى طلبتها الصبح ربنا استجابها بشفاعة البابا كيرلس ومارجرجس
وفعلا رحت وقابلت اسرتها وسلمت عليهم وجلست مع ابونا حوالى ساعة وخلص الموضوع ببركة القديسين
بدون الدخول فى اى مناقشات وابونا طلب عدم فتح الموضوع مرة اخرى واتكلم معنا على نقاط الخلاف اللى كانت سبب المشكلة
وحل المشكلة ببساطة انا مكنتش متخيلها
وفعلا اللى يلقى على الرب همه مش ممكن ينساه ابدا
وانا مهما كنت ارتب لحل المشكلة مكنتش ممكن ارتبهازى ما ربنا عمل
" عظيمة هى اعمالك يارب "
ولما روحنا انا وزوجتى على البيت
`17` صلينا لربنا على المحبة الكبيرة اللى اعطاها لنا وقلنا يارب لتكن حياتنا قدامك وانت قائدها من الان بحسب مشيئتك انت لا بحسب مشيئتنا نحن
امين `17`
ما تتصورش ياسامي فرحت اد اي الدموع بتنزل مني وانا بقرا الي كتبتوا..ربنا عظيم في اعماله العجيبة..دموعي مش عايزة تسكت من الفرحة..ربنايفرحكم دايما وحافظوا على كنيستكم الصغيرة

`17` `17`

`16`

ربنا يارب تفضل زوجتك منورة بيتك ويديكم كل بركات السماء والارض. سلام كبييير لزوجتك العزيزة والفرحة مش سيعاني كانها حصلت لي...ربنا اله واب حنين اوي اوي ..مجدا ليك يارب


ودايما الوصية دي تكون في قلوبنا وبيوتنا امين يارب
`17`

ميرسي على اهتمامك جدا وشعورك الرقيق
وفعلا دى تجربة لمعرفة مدى حب الله والقديسين لنا
الف الف الف الف مليون وستميت مبروك ليك ولمراتك يا سامى وربنا يبع عدو الخير عنكم بازن يسوع ربا يخليكم لبعض وابقى خليها تيجى المنتدى






ومليون مبروك `16`
من الاعماق اشكر كل من ساهم فى حل المشكلة من خلال الصلاة واشكر كل من شاركنا فيها واتمنى ان نكون اصدقاء للمنتدى وللجميع
التوقيع
سامى وماريان `16`
يارب احفظ ولادك واحميهم انتا بجد ممتعرفش احنا فرحنا قد ايه وصلها سلامنا ومحبتنا


يامرحب بيك ياسامي وبزوجتك العزيزة ماريان..احنا اخوات واصدقاء وبنرحب بكل مشاركاتكم الثمينة..ربنا يحفظ بيتكم من كل شر وشبه شر وبشفاعة رجل الصلاة البابا كيرلس السادس شفيعنا القوي كلنا.

`16`


سلام ونعمة ليكم :
`17` يارب أحفظ أهل هذا البيت من كل شر `17`



`17`

الف مبروك رجوع زوجتك لبيتها وربنا يحافظ على بيتكم ويكون درس لكم انتم الاتنين لتلافى مثل هذه الخلافات فى المستقبل ونصيحة منى لزوجتك العزيزة ماريان .... اوعى تسيبى بيتك تانى لاى سبب من الاسباب وكل المشاكل التى لاتغادر جدران منزلكم
تكون اسهل فى حلها من المشاكل التى تخرج من البيت تكون اصعب واطول فى حلها

الرب يعطيكم هدوءا وسلاما ومحبة الجسد الواحد والروح الواحد
ويكون اسمه القدوس هو حجر الزاوية لكنيستكم الصغيرة ببركة وشفاعة الشهداء والقديسين واولا واخيرا بركة وشفاعة العذراء القديسة مريم ................ امين

`17`

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

أحدث الموضوعات

From Coptic Books

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة من 10/2010