مذكرات سفروت الشماس

مذكرات سفروت الشماس

[/size]

[size="5"]

بعد ما حضرت كــام قـــداس

طلعت فى دماغـــه ابقى شمــاس

ولبست طونيه ومفيش ثوانى

بقيت مع الخورس فى الصف الاولانى

ولا اجبيــه ولا خــولاجى

مفيش يا سفـــروت احلى من دمــاغى

اول خمس دقائق مروا حلوين

قعدنا نــرد على ابونا ونقــول امين

بعد كدا لقتهم بيقولوا كلام غريب

بقيت بجـــد فى موقف رهيــب

انا فى وادى والخورس فى وادى

واحد بيقولى ابوس ايدك افتح الخولاجى

انا بقول اه وهما بيقــولوا اوه

انا ببتدى فى اللحن وهما بيختموه

وفجاه الناس نزلت عليه زى الطوفان

كأن عليه طار من بتاع زمـــان

اللى يقــول كفايه حــرام نزلــوه

شيلوا الميك من بؤه سكتــوه

وانا لقتنى بختفى جــوه التونيــه

باشر كأن اتدلق عاليا جردلين مايـــه

ووشى بقى زى سلطه الطماطم بالخيار

وودانى بقت تطلـــع بخـــــار

وواحد جـه اخدنى من افايه

استاذ امين دائمـــاً ورايـــا ورايــا

قالى يا سفروت يا حبيبــى

يالى انت دايماً من خظى من نصيبى

انا عارف انك بركه عظميه

وهتبقى شماس عاليك القيمـــه

لما تحضر درساالشمــاسه

كل يوم خميس من 7 لــــــ 9







انا حاسة ان انا باشبه على سفروت ده شكلى اعرفه هو و اخواته السفاريت 36_1_35[1].gif
kesas safrot de gamela awe hal men mazeed 36_1_20[1].gif

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

ملحوظة: يمكن لأعضاء المدونة فقط إرسال تعليق.

أحدث الموضوعات

From Coptic Books

إجمالي مرات مشاهدة الصفحة من 10/2010